Vége! Eltáncoltam...

 2010.06.06. 07:00

 

 

Vége a dalnak, eltáncoltam az életemet!

Kezdem az elején. Kispest 1947.02.15. születtem. Romokban állt az ország. Egy szobában öten, később nagymama halála után szoba, konyha. Anyám, apám, nővérem, bátyám, és én. Anyám cseléd, apám téglagyári segédmunkás. Később anyám péksegéd, apám vízvezetékszerelő. 1956 ->kocsmában->anyám, orosz igazolvánnyal, lövöldözés közben, hajnalban ment dagasztani a tésztát, hogy másnap legyen kenyér. Apám 1958. meghalt.
Anyám három gyerekkel egyedül. Megtanultam főzni->sparhelt->sámlira állás->sült krumpli->rántott leves. A konyha elején, elbarikádozva, szén és fa télire, egy zsák krumpli.

Függönnyel választottuk el a konyhát, mikor lavórban mosakodtunk. Éjjel, ha valakire rájött a szarás a vödörbe szartunk. Iskolatáska rákötve gyújtós, tintatartó, tornacipő /nekem nem volt/. Napközis tanárom egy kiváló nagyszerű népnevelő volt, sokat köszönhetek neki. Úgy szívta szipkából a cigarettát, hogy még vattát is csavart a szipka végére. 
A lánya mozgássérült volt, paralízisben szenvedett. Sok feladatot adott nekem, versmondást, mese felolvasást, szerepléseket. Ahol laktunk, keresztapámnak volt egy nagy asztalos műhelye, az állam elvette a felét udvarral együtt. Az állam egy húsz személyes tanműhelyt alakított ki. Mivel szegények voltunk nyaralni sem mentem, egy nyugágyban pihenve rengeteget olvastam.

Egy napon, két bottal egy idős ember jött az udvarba. Nagy László verses könyvet olvastam. Köszöntünk egymásnak... kérdezi: mit olvasok? Mondom: Nagy László verseket. Megengedi fiatalúr, hogy bemutatkozzam: Nagy László vagyok. Kiderült, hogy az asztalos tanulók tanárai a feleségének a Szécsi Margitnak a szülei voltak.
Nagy László költőnek ebédet főztek és azért jött, hogy paprikás krumplit egyen Fradi- kolbásszal.
 

Folytköv.

 


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://feketelovag.blog.hu/api/trackback/id/tr682059548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása