Hölgyeim és uraim! Színpadon a balkáni demokrácia! Lehet csápolni...
Hölgyeim és uraim! Színpadon a nyugati demokrácia! Lehet sopánkodni...
Nem kell sokat várni... csak röpke 50 évet...
Ameddig szánalom stabilizálja a nézettséget. Addig sajnos semmiről sem beszélhetünk. Világos, hogy progresszív és plurális alapon működnek a kereskedelmi médiák. Azonban a "bikicsunáj" jelensége nem más, mint "média crack" elszigetelődik a nézőktől, borsot tör a konkurencia orra alatt, polipként terül szét az egyéb médiumokon, és ezzel a viselkedéssel reintegrálja a nézőket nagyobb nézettséggel: mert azok fel vannak háborodva. Rendkívülinek mutatja azt, ami egyébként a józan értékelésen kívüli érték. Csaknem példaképet generál egy sajnálatos próbálkozásból/ drámai jelenetből. Elfedi azt a traumát, hogy az emberek a lehetőség nélkül és végett: butaságokat csinálnak, és nem őszinték magukhoz. A folyamat végtelen, ezen felhördülve újabb "bikicsunáj" produkciók jelennek majd meg. Az érték, akkor lenne érték, ha a konkurencia is rendkívülinek és értéknek mutatná be ugyanazt a jelenséget. De ez csak "média crack" marad. Egy fegyver.
A média marketing hacker működése. A marketing szakemberek percek alatt "meghekkelték" ezzel a jelenettel a jelentős közösségi portálokat. És ehhez még érték sem kell... csak hekkelés. A magyar kereskedelmi média nem reprezentál igényt, minőséget, fogyasztót... bábjáték a lövészárokból nyújtózkodva. A konkurencia a szemközti lövészárokból nemsokára reagálni fog. Több gondolatot erre nem pazarolok "detsz ól".
(Szakálos Dénes László médiaelemező).