Folytatva egy korábbi bejegyzés gondolatmenetét. Megint a klozeton vagyok, a sok bulvár magazin mellett, azért tartok itt egy kis népszabit meg magyar nemzőt is. Szerintem jól minősíti a politikai elitet. Valamelyik tudós úgy fedezte fel a képlet maradék műveletét, hogy kifelé menet megcsúszott és beverte a fejét az ajtófélfába... és szikra pattant az elmében. Megcsúszni nem szeretnék, de ha szétfejelem a klozetajtót, akkor sem tudom megszülni a képletet. Gondolom sokan vagyunk így ezzel - húsz éve. Képtelen vagyok megfejteni mi az, hogy rendszerváltás. A szótárat, hiába lapozgatom... ez hiánycikk a magyar fogalomtárban. Van sok kifejezés, mely minden oldalon rokonértelmű: kommunista, fasiszta, zsidó, gój és stb. ezek mintha a levegőt vennénk mindenhol ott vannak. De a rendszerváltás tabu. Miért zavar engem ez a fogalom?  Wittner Mária és Orbán Viktor többször is kiejtette a száján: most majd beteljesítjük a rendszerváltást. Ezt megelőzőleg a gonosz Orbán kormánnyal riogatott a maszop: Viktor = diktatúra. Előtte a szívünkre hallgattunk (választáshoz nem kell agy) és a ronda pufajkás Gyuszit menesztettük. Előtte a rendszerváltó Antallékat küldtük a levesbe, mert mégis csak büdös volt demokrácia előjátéka, mindenki inkább krumplilevesből akart repetázni (már későn).

Ezek a félkegyelmű üzletemberek (honatyák helyett), mindenáron rendszert akarnak váltani, vagy épp egy másik rendszertől akarnak megóvni minket.

URAIM! Akkor ünnepélyesen felteszem a kérdést:
  Ha önök óvni akarnak engem valamitől vagy rendszert akarnak váltani!
  Akkor mi a f*sz történt 1989-ben? Ha ez se nem cocilzmus, se nem demokracica, akkor mi mégis mi a redva? Miben éltem eddig? Idáig krumplilevest ettem Mcchicken szendviccsel? Éltem én egyáltalán valamilyen rendszerben? Minden négy évben letépik rólam a köldökzsinórt, s ha kell, ha nem újrapelenkáznak (többnyire, ha nem kell). Rázom ennek a kurva járókának a rácsát, ordítok és valaki mindig cumit töm a számba - na jó néha szoptatnak is (mínusz egy "t" a megfelelő helyről). Önök túl nagyok? Vagy én nem nőttem fel a feladathoz? Tessék nekem felvilágosítást adni: mi ez? Ne selypítsenek, és ne gagyogjanak! Fáj a gyomrom és bukizni fogok, a búgócsigát pedig a szemgödrükben pörgetem meg. Valahogy mindig olyan érzésem van, az osztályteremben a hülye gyereket keresik, és minden padban én ülök, majd találomra rám böknek. Röviden tehát: miben élek? miben nem éltem? mit váltanak? mitől óvnak?

Mégis mire gondolnak?: fogalmazzuk meg már végre,
mi volt a taxis blokád?
Mi volt az Erzsébet hídon? Mi volt a Kossuth téren?
Mi volt 2006 okt. 23-án?
Az általános iskola fogalmazásának hármas tagolásában:

- Elővezetés
- Tárgyalás
- Lefejezés

Nem hiányolom ezt a fogalmat. "Rendszerváltás". Helyénvalónak látnám az "elitváltást". Hogy mit jelent az elit? Külön bejegyzés témája lesz. Fogalmazzuk meg kizárólagosan: nem a limuzint, a jakuzzit - a luxus ribancokat a szélén, a fültől fülig aranyfogsort, a kis-magyarországot offshore-ba menekítve, a zebramintás surdasapit, nem yachtokat és éttermeket a horvát tengerparton, nokiás dobozból kirakott kínai falat. Elitnek azt gondolom, aki szükséges mértékig vagyonos, a cégalapításán: 1989 felirat található, minden évben egyszer megy nyaralni, egy céges autója van és egy saját, gyermekei vannak, a lakása szép (de nem téved el benne), minimum főiskolai végzettsége van, befizeti a rohadt adót nem spekulál, felelős az alkalmazottaiért... tehát kellően tehetséges ahhoz, hogy ne legyen politikus. Én meg UFO vagyok. Ezt a bejegyzést pedig Andersen bácsi írta. Fuck up! Én vagyok az utolsó, akit tájékoztatnak az életéről.

u.i: a lakóházam és a hozzá tartozó pereputty közös képviselőt vált... választhatjuk Pista bácsit? Marhára nem ért semmihez... 80 éves. De cirkuszigazgató volt. Mehet?
Aki nem vágja a metaforát, gondolja végig a legutóbbi parlamenti szavazást - mely vezető hírként szerepelt...

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://feketelovag.blog.hu/api/trackback/id/tr922125032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása